Annonser:

Ny hjemmeside til ditt dyr, kennel eller firma?

Gå til QT Systems

-----------------------

Bli fadder og gi et barn en ny sjanse

Bli fadder

hva er det med katten min

Katteforum hvor du kan diskutere alt som har med katter å gjøre.

Moderatorer: lille pote, TC, Katie

hva er det med katten min

Innlegg solsim » Tir Mai 12, 2009 8:05 pm

jeg er litt fortvilet nå. Har en hunnkatt på 11 mnd som har vært syk i hele kveld. Det siver blank væske ut av endetarmen på henne. Hun har tydelig vondt, da hun "klynker" innimellom. Hun setter seg opp som om hun skal ha avføring, sitter sånn med kramper/ trykker, men det kommer bare væske. det siver forøvrig blank væske hele tiden. Hun er sterilisert for 5 mnd siden, så kattunger skal hun ikke ha.
Har ringt døgnåpen dyrlege som ikke kan stille noen diagnose. Har ikke lyst til å dra 7 mil til dyrlege nå i kveld heller. Noen som har opplevd dette?/ som vet hva det kan være? Forstoppelse?
solsim
Fersking
Fersking

Re: hva er det med katten min

Innlegg camrus » Tir Mai 12, 2009 10:58 pm

har aldri opplevd lignende..men det kan jo kanskje være forstoppelse? hva hvis du prøver å massere litt på magen da? Jeg pleier å alltid ha en sprøyte med zoolac liggende ( en pasta som stabiliserer magen uavhengig om dyret har forstoppelse eller løs mage. - Veldig effektiv og lurt å ha i hus- kjøpes reseptfritt hos dyrlege)
Tror du katten kan ha spist noe spesielt? Prøv å gi den litt våtfor hvis den vil spise, det kan også sette litt fart på fordøyelsen..
Camilla :)
Brukerens avatar
camrus
Gammel traver
Gammel traver

Innlegg solsim » Tor Mai 14, 2009 3:56 pm

takk for svar. Det endte med at jeg måtte dra til Veterinær med pusen min, for hu ble så dårlig. Det de fant ut i første omgang var at hun hadde høy feber og var veldig dehydrert. Hun var ikke forstoppet for hun hadde ikke noe i magen. Nå er hun der på 2. dagen og må bli til i morgen. Hun er mye bedre etter å blitt rehydrert, fått antibiotika og febernedsettende. Men hun har noen blodprøve verdier som ikke er bra. Hun har anemi og høy Kalium pluss noe høye lever verdier. Men de vet ikke årsak. De mistenker at hun har fått i seg noe giftig ute, men hva??
solsim
Fersking
Fersking

Innlegg camrus » Tor Mai 14, 2009 5:05 pm

bra du dro til legen.
giftig ute...
rottegift?
spyleveske?
whitesprit?
maling?
plantegift?
giftige planter?

kan jo være mye det? god bedring til pus hvertfall
Camilla :)
Brukerens avatar
camrus
Gammel traver
Gammel traver

Gå til Generelt Katteforum

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

{RUN_CRON_TASK}
Innholdet og designet på denne siden er beskyttet i henhold til norsk lov om opphavsrett. Kontaktperson: Tonny Kluften.
Annonsere? - Om Dyresiden.no - Kontakt - Bytt startside - Legg til i favoritter - Link til Dyresiden.no - Privacy Policy
Design og publiseringsløsning fra QTSystems