HJELP!!!

Gnagerforum hvor du kan diskutere alt som har med gnager å gjøre.

Moderatorer: lille pote, TC, Zun9wa

trine her!

HJELP!!!

Legg inn av trine her! » søn mai 22, 2005 2:05 pm

hei alle sammen!! eg har 10 kaninunger så me ikkje får omplasert!! er det nåken som vil ha eller nåken så veit kor eg kan omplassera dei så ver så snill å skriv... HASTER!! dei blir snart avliva visst ikkje :cry: stor klem fra meg :)

Brukeravatar
Zun9wa
Moderator
Moderator
Sted: Møre og Romsdal
Kontakt:

Legg inn av Zun9wa » søn mai 22, 2005 4:46 pm

Hvor i alle dager har du fått disse ungene fra?
Og hvordan kan du true med avlivning ?
Er du klar over hvor mange uskyldige dyr som blir avlivd hvert år fordi eieren ikek vil ha de, eller ikke finner noe hjem til de ?
hvor gamle er de ?

Brukeravatar
¤Aussie¤
Fersking
Fersking
Sted: Fredrikstad

Legg inn av ¤Aussie¤ » søn mai 22, 2005 8:19 pm

Alek og den lille Cavaliertispa på 6 år.

Gjest

Legg inn av Gjest » søn mai 22, 2005 8:51 pm

hvor bor du?
du burde kanskje ha tenkt på hjem før du parra kaninen din!

skriv litt opplysninger her da! :wink:
kan jo altids sette ut en annonse på: www.dyrenett.no

Brukeravatar
Morten
Gammel traver
Gammel traver
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Morten » søn mai 22, 2005 11:29 pm

Jeg anbefaler www.omplassering.no!

trine her..

Legg inn av trine her.. » man mai 23, 2005 2:42 pm

me fekk to kaniner som skulle vere to hoer, men som etter kvart viste seg at det var feil.. men no ville ein dyrebutikk ha dei.. :lol:

trine her

Legg inn av trine her » man mai 23, 2005 3:03 pm

sunniva!! korleis kan du sei at eg truer med avliving?! eg vil jo ikkje avliva dei, men me hadde jo ikkje plass t alle! om eg hadde hatt alle i eit bur hadde det blitt enda fleire og kaskje innavl.. det er jo dyreplageri!!!

Brukeravatar
Kanon
Fersking
Fersking
Sted: Bodø

Legg inn av Kanon » man mai 23, 2005 3:39 pm

Uansett grunn truer du med avliving her. Noe som kan føre til at folk kjøper bare for medlidenhetens skyld. Om du vil gi bort ungene så ikke tru med avliving uansett om det er realiteten eller ikke.
Jeg er HELT enig med Sunniva.
At dyrebutikken oppgav feil kjønn er ikke din feil, og noe som uheldigvis forekommer ganske ofte.

Trine her..

Legg inn av Trine her.. » man mai 23, 2005 5:54 pm

det var uansett ikke meningen å true me avliving :? men nå har det iallefall ordnet seg :D liker ikkje å vera uenig me folk, men har lært kva eg ikkje skal skrive :D hehe.. stor klem fra meg :wink:

Brukeravatar
Zun9wa
Moderator
Moderator
Kontakt:

Legg inn av Zun9wa » man mai 23, 2005 8:18 pm

trine her skrev:sunniva!! korleis kan du sei at eg truer med avliving?! eg vil jo ikkje avliva dei, men me hadde jo ikkje plass t alle! om eg hadde hatt alle i eit bur hadde det blitt enda fleire og kaskje innavl.. det er jo dyreplageri!!!
Jeg sier ike at du skal ha alle i samme bur, jeg sier at du ikek skal avle på de mer jeg!
INGEN kaniner skal gå i samme bur, de skal ha samme løpebur ja, men soveburene skal stå seperat.

Hvorfor i alle dager avler du da når du ikke har plass?
DET fører fort til dyreplageri det, og er utrolig unødvendig å måtte avlive helt friske og uskyldige dyr kun fordi du synes det er gøy å avle, eller bare avler fordi du ikke gidder å kastrere eller å skille kaninene.

Utrolig uansvarlig av deg, har ikke foreldrene dine oversikt over hva du driver med?

trine her..

Legg inn av trine her.. » tir mai 24, 2005 2:00 pm

hei sunniva.. jeg skrev at vi ikke visste at den ene var gutt før det lå et kull der en dag.. de er separert nå, men vi hadde de samman for at kaniner trives best med noen.. det var aldri meningen å få barn, men jeg forstår ikke hvorfor du fremdeles bryr deg!! kaninungene har det jo bra nå!! du må ikke bare beskylde med ting før du vet helt hva det dreier seg om!

Brukeravatar
Zun9wa
Moderator
Moderator
Kontakt:

Legg inn av Zun9wa » tir mai 24, 2005 3:56 pm

Kaniner trives IKKE best sammen, kaniner er kolonidyr og skal kun holdes sammen ute i løpeburet, og heller sove i hvert sitt sovebur.
Visste du ikek at det var en gutt? Nei da må en nok nesten lære seg forskjellen før man begynner med kaniner.

trine her..

Legg inn av trine her.. » tir mai 24, 2005 4:06 pm

hei.. de på dyrebutikken sa til oss at kaniner trives best med noen å bo med!! de sa jo at det var to hoer, så vi trodde jo på de og syntes ikke det var nødvendig! men jeg vil ikke diskuter mer, for de har det godt nå.. jeg var på besøk på dyrebutikkene som kaninungene er på i dag og de hadde allerede solgt 5 stykker og på den andre hadde de solgt 3...!!

Brukeravatar
Kanon
Fersking
Fersking

Legg inn av Kanon » tir mai 24, 2005 6:55 pm

Jeg ville ikke tatt noe av det dyrebutikker sier om kaniner for god fisk. Men for all del - tro hva du vil. Det er jo bare et uskyldig dyr det går utover..

Brukeravatar
Kanon
Fersking
Fersking

Legg inn av Kanon » tir mai 24, 2005 7:02 pm

Her er forresten en flott artikkel om dette (riktig nok på Dansk): http://www.kaninbjerget.dk/indhold/arti ... -eller.htm

Og jeg anbefaler forøvrig alle som tror på dette med at kaniner er flokkdyr å lese denne artikkelen!

Svar