hvordan få en tam kanin?

Gnagerforum hvor du kan diskutere alt som har med gnager å gjøre.

Moderatorer: lille pote, TC, Zun9wa

Svar
Meg=)

hvordan få en tam kanin?

Legg inn av Meg=) » søn mai 22, 2005 11:43 am

Hei :D jeg har en kanin på 1 år.. har hvordan skal jeg få den tam? noen forsla? :)

Gjest

Legg inn av Gjest » søn mai 22, 2005 11:47 am

sorry.. var noen skrivefeil der! hehe... dere forstår sikkert hva som står alikevell :D

Miriam
Fersking
Fersking

Legg inn av Miriam » man mai 23, 2005 6:12 pm

hei... du me vel bare kose med den og gi den masse oppmeksomhet!
om den biter må du bare si "AU" så biter den ikke så hardt neste gang.. når den biter betyr det bare at den vil at du skal kose mer med den eller bare et lite tein på oppmerksomhet.. når den er ute må du la den snuse litt å ikke ta den inn med en gang... håper det ga deg noen tips :D

Tina--hm

det er meg kanin-elsker..orket bare ikke å logge meg på;)

Legg inn av Tina--hm » søn mai 29, 2005 3:29 pm

når du sier tam, mener du tillitsfull også da?
vel, mine råd er vel bare å gi den masse masse masse kos og oppmerksomhet!! gjør den noe galt..ikke kjeft på den, det hjelper ikke, står du å gaper til en kanin blir den bare redd! snakk fint med den slik at han/hun vil kjenne igjen stemmen din og bli trygg på deg!
men, en viktig ting er tålmodighet! ikke gi opp, det kan ta tid, det er ikke alltid like lett å få en kanin til å bli skikkelig tam, trust me! :P det tok meg 2 år før jeg fikk den ene kaninen min 100% tam og skikkelig tillitsfull.. det tok tid, men jeg lover deg at det var absolutt verdt det, han er veeerdens snilleste kosebamse nå :wink: :D

besøk gjerne meg om mine 3 sjarmtroll..trenger mer besøkende, hehe 8)
www.freewebs.com/kaninenemine

Brukeravatar
Kanon
Fersking
Fersking
Sted: Bodø

Legg inn av Kanon » søn mai 29, 2005 8:17 pm

Det er ihvertfall 2 innlegg litt under her som dreier seg om det samme. :wink:

camilla

hvordan få en tam kanin..

Legg inn av camilla » ons aug 10, 2005 10:22 am

jeg har fra før av hatt 3 veldig spesielle og tamme kaniner. for tiden har jeg 2 angoragutter. jeg har hatt den ene i 4 mnd nå,og den andre fikk jeg for ca 2-3 uker siden. jeg lar kaninene mine få gå mye løs og hoppe inn og ut av burene som de vil. Prøv å la kaninen bli nysgjerrig på deg! snakk med den og kos så mye som mulig med den (men ikke under tvang heller) sørg for at buret er rent (kaniner er veldig renslige som du sikkert vet) og ta den med en tur ut. jeg ser store forandringer hele tiden med mine,de har veldig forskjellig personelighet! måns som han eldste heter løper etter meg overalt,legger seg langflat så fort jeg kosern litt i nakken. han er veldig oppmerksomhetssyk,men er ikke spesielt glad i å sitte på fanget,han ligger aller helst ved føttene mine når jeg sitter i soffaen. da klapper jeg han litt på hodet med foten,også sliker han meg på beinet-sånn annenhver gang (når kaniner slikker på hånden eller foten ol viser den hengivenhet og takknemelighet) han yngste kaninen min (lucas) er blitt veldig hengiven allerede,han elsker å ligge på fanget! det blir spennende å se hvordan han utvikler seg utover nå,for det skjer forandringer fort og til det bedre hele tiden! veldig morsomt å se på! lykke til!

Toriamor
Fersking
Fersking

Re: hvordan få en tam kanin?

Legg inn av Toriamor » lør mar 12, 2011 10:46 pm

Man får ikke plutselig en tam kanin, det tar lang tid å bli kjent med disse skapningene.
Elsker deg lille skjønne Robyn<3

Svar