Kåt hannkanin

Gnagerforum hvor du kan diskutere alt som har med gnager å gjøre.

Moderatorer: lille pote, TC, Zun9wa

Svar
Lillepusen
Fersking
Fersking

Kåt hannkanin

Legg inn av Lillepusen » tir jun 13, 2006 12:18 am

Jeg har en nydelig dwergvedder som er utrolig god og snill. Men problemet er at hver gang jeg vil kose og ha han med ut, begynner han å humpe og "parre" seg med armene og beina mine. Er kastrering eneste utvei? I tilfelle, hvor mye koster det? Han er 3 år nå til sommeren. Har også ei albino-hermelin (Hvis det er noe som heter det?) som er utrolig kosete. (Hun slikker meg i ansiktet). Har ikke lyst på kaninunger, så jeg vil ikke parre.

Kanskje det bare er jeg som reagerer sånn, men det litt ubehagelig.

Håper på svar! :roll:

Brukeravatar
kaninlover
Fersking
Fersking
Sted: en plass oppi nord =)
Kontakt:

Legg inn av kaninlover » ons jun 14, 2006 6:45 pm

Tror nok eneste "utvei" er å kastrere han, men kan også hende det bare er en fase? (er ikke sikker.).
Pris er jeg ikke sikker på, men vil tro det ligger undt 6oo-1000kr. Det er forskjellig fra veterinær til veterinær. Er bare å ringe - så har du svaret :wink: hehe..
Albino hermelin, finnes, men ikke i den grad som en "rase". En hermelin er en rase, men albino er mer en "farge", eller hvordan jeg skal si det. De mangler pigmenter.
At den slikker deg kan være et tegn på at den liker deg, så ville egentlig ikke sett på det som et problem. Tror nok heller ikke sterilisering vil rett på det (om jeg tok det rett :) )

Brukeravatar
PiratMia
Fersking
Fersking

Legg inn av PiratMia » tir aug 01, 2006 9:50 pm

hehe, jeg har selv en kåt dvergvedder som hopper opp på armen min... det er jo ikke så veldig deilig akkurat, men jeg vil ikke kastrere ham.. han er 6 år nå, og begynner å skrale, så jeg vil ikke opperere ham, siden kaniner ikke tåler så godt narkose.

så om du ikke kastrerer kaninen din, vil de fortsette hele livet :P og om du ikke vil ha noen kaninunger, så anbefaler jeg å kastrere ham ;)
jeg skulle ha gjort det med min også, men jeg var 8 år når jeg fikk ham, og visste ikke så mye.. førstegangs dyra er alltid litt mislykka :P men er glad i ham forde <3
Lykke til :)

Brukeravatar
kaninlover
Fersking
Fersking
Sted: en plass oppi nord =)
Kontakt:

Legg inn av kaninlover » ons aug 02, 2006 6:30 pm

men så er det vel forseint å kastrere en 6 årsgammal kanin? :wink:

Brukeravatar
Tjorven
Kjent fjes
Kjent fjes
Sted: Troms

Legg inn av Tjorven » søn nov 26, 2006 7:21 pm

Ja, det er forseint.
Nalle <3

Toriamor
Fersking
Fersking

Re: Kåt hannkanin

Legg inn av Toriamor » lør mar 12, 2011 7:38 pm

Sånn er min hannkanin og, jeg sier "nei, fy!" hver gang han gjør det. Men så gav jeg han en bamse han likte ekstremt godt, og han parrer seg nesten aldri på meg nå 8)
Elsker deg lille skjønne Robyn<3

Svar