kvalifisert?

Hesteforum hvor du kan diskutere alt som har med hest å gjøre.

Moderatorer: lille pote, TC

Svar
siljetenk
Fersking
Fersking

kvalifisert?

Legg inn av siljetenk » lør sep 27, 2008 2:45 pm

hei. jeg er da en jente på 14 år.
jeg har for ca 3 år siden vært forrytter for en liten shettis og en stor varmblods samtidig i en liten privat-stall. det gikk veldig fint :)
i ettertid har jeg vært med veninnen min og ridd hesten hun er forrytter for! de første gangene turde jeg ikke ri. men jeg har ridd henne 4 ganger nå. jeg traver og skritter. men er litt usikker på galoppen! det er så lenge siden jeg har ridd før. jeg har likosm hatt pause fra alt som har med hest å gjøre i over tre år. dermed vil jeg ta det steg for steg. (ta meg opp igjen kan man si) ..

jeg trives stort når jeg rir henne. og hun er kjempe grei. hun er en flott nybegynner hest. og eieren selv er en jente på 13.
hun er helt nydelig. og de trenger forrytter. jeg har kjempelyst. men jeg vet ikke om det holder med mine kvalifikasjoner.
noen meninger? jeg har ikke lyst til starte på noen rideskole eller noe, for jeg kan forsåvidt å ri! bare at jeg er litt ustø i galopp.
men jegvet ikkke helt. leter etter litt meninger!

Brukeravatar
lille pote
Superskravler
Superskravler
Sted: Drammen

Legg inn av lille pote » lør sep 27, 2008 9:42 pm

Trening gjør mester, kan hende at eieren vil synes du er kvalifisert nok om du forteller henne slik du føler for det akkuratt nå. Det er jo viktig å tenke på at du vil lære mere om du har en hest på fôr og da får du nok av tid til å praktisere det også. Men vil nok også råde til å prøve lære mere endten via erfarene eller via kunnskap i bøker kanskje,viktig å ha endel info om hest når man holder på med slike store dyr. Men å gå i innlæring samtidig som man praktiserer er jo en fin ting da. Da vil det nok gå fort på gli vil jeg tro. :) Uansett lykke til!
Life widought animals,are not a life at all...

Brukeravatar
Flashgirl
Gammel traver
Gammel traver

Legg inn av Flashgirl » ons okt 01, 2008 1:21 pm

ville nok begynt å tatt timer, kanksje ikke fast en gang i uka, men hvertfall litt inni mellom, for når du har hatt en så lang pause fra ridningen er det lett for at du lærer deg uvaner når du rir. Feks, flate hender, for langt frem/tilbake med over kroppen, og når du rir for instruktør vil da instruktøren påpeke feilene.

Hvis jeg var deg ville jeg ventet med å ha hest på halvfor til du føler deg helt trygg på galopp både på bane og i terrenget, men det går fort :)
En hest glemmer aldri, men tilgir alt <3

Svar