Katten min har et hull på siden av magen! HJELP!

Katteforum hvor du kan diskutere alt som har med katter å gjøre.

Moderatorer: lille pote, TC, Katie

Svar
Brukeravatar
auusee
Vært her en stund
Vært her en stund
Sted: Molde

Katten min har et hull på siden av magen! HJELP!

Legg inn av auusee » fre nov 09, 2007 8:57 pm

Heisann dyrevenner.

Lenge siden sist nå
Min katt, ludo er min beste venn på mange måter.

Uansett, i dag oppdaget jeg noe veldig merkelig. Jeg holdt Ludo, og merket at han hadde en liten klump på siden av magen. Jeg sjekket der ut nærmere. Så ser jeg at luda har et lite hull på en måte som går litt inn i magen, og hud(kjøtt?) rundt. Og litt størknet blod! Jeg er veldig bekymret. Noen som vet hva dette er? Burde jeg tilkalle dyrlege.

Tror kanskje jeg skal gjøre det i morgen. Men vil veldig gjerne vite om noen vet noe om dette!

Hilsen Åse
- bekymret matmor

Brukeravatar
lille pote
Superskravler
Superskravler
Sted: Drammen

Legg inn av lille pote » fre nov 09, 2007 9:25 pm

Hei auusee. Jeg skal prøve å svare deg på innlegget ditt da jeg kjendte meg litt igjen i din sitasjon. En katt jeg hadde da jeg var litt yngre hadde også noe lignende av dette. Han hadde et hull i magen hvor jeg kunne se rett inn i kjøttet hans. Så ganske så ekkelt ut og det luktet ikke noe særlig godt av det heller. Jeg trodde han hadde blitt sittende fast i et gjerde eller vært i slåsskamp. Det grodde sakte men sikkert,men tror at det grodde treigere fordi han slikket seg der hele tiden.

Ta kontakt med vetrinæren din og be dem se på det. De kan sikkert gi han antibiotika eller smertestillende slik at katten din slipper å føle smerte. Kanskje katten din får skjerm som han kan ha på slik at såret får grodd i fred uten at Ludo slikker seg på såret hele tiden.. Om det åpene såret er åpent er det lett at katten din kan få betennelse eller noe annet. Så viktig at du tar kontakt med dyrlege kjapt.
Håper at Ludo vil bli bra igjen. Gi en oppdattering hvordan det går med han. :)
Life widought animals,are not a life at all...

Brukeravatar
auusee
Vært her en stund
Vært her en stund

Legg inn av auusee » fre nov 09, 2007 9:45 pm

Tusen takk for rådet :) Skal kontakte dyrlege i morgen, så får vi se hva de sier! Skal oppdatere. Håper alt går bra!

Brukeravatar
lille pote
Superskravler
Superskravler

Legg inn av lille pote » fre nov 09, 2007 9:53 pm

Spennede å høre hva som skjer videre. Lykke til! håper det ordner seg. :)

Bloodless
Fersking
Fersking

Legg inn av Bloodless » lør nov 10, 2007 10:01 pm

Stakkars Ludo. Gå til dyrlegen du! Bamsegutten min kom inn en dag og hadde forferdelig vondt. Hadde også et hull i magen, og vi fant egentlig ikke ut hva det var. Han fikk antibiotika, og ble god som ny etterhvert. Ca. et år senere fikk han så vondt i magen sin, så vi dro til dyrlegen igjen, og denne gangen tok de røntgenbilde. Det viste seg at noen faktisk hadde skutt han med luftgevær, og kula lå like ved nyrene. :cry: Folk kan være utrolig onde.

Men siden det ikke kommer frem i posten di at katten har det vondt, så er det sikkert noe litt mindre skummelt i dette tilfellet. Håper i allefall det. Lykke til!
We've danced these shoes to pieces..

Brukeravatar
auusee
Vært her en stund
Vært her en stund

Legg inn av auusee » ons nov 14, 2007 9:36 pm

Først: Utrolig trist å høre Bloodless. At noen kan være så dum i hodet at de prøver å skade et dyr. Kjener jeg blir veldig sint og lei meg når jeg hører sånt!

Men tilbake til hva jeg gjorde og hvordan det går. Jeg tok ikke med Ludo til dyrlegen. Min mor sa jeg kunne prøve å ta litt fucidin på såret, så jeg gjorde heller det får å se hva som skjedde! Det ble vellykket, neste dag var såret nesten grodd igjen. Så jeg fortsatte å smøre litt, og nå er såret nesten helt borte. Han viser ingen tegn til smerter, og jeg fant det tilfeldigvis ut da jeg klappet han! Så tror alt er i orden :D
Tusen takk for råd og svar!

Hilsen fra Åse og Ludo :wink:

Brukeravatar
lille pote
Superskravler
Superskravler

Legg inn av lille pote » ons nov 14, 2007 9:42 pm

okey kjempebra at såret grodde med litt hjelp,og bra at det grodde så fort som det gjorde også :) Ikke noe som er bedre enn det....

Bloodless
Fersking
Fersking

Legg inn av Bloodless » ons nov 14, 2007 11:50 pm

Godt å høre at det endte bra. :)
We've danced these shoes to pieces..

Brukeravatar
kanin1 nemi
Kjent fjes
Kjent fjes
Sted: trøndelag æ ja

Legg inn av kanin1 nemi » ons nov 21, 2007 7:35 pm