Katt som tar ekorn!

Katteforum hvor du kan diskutere alt som har med katter å gjøre.

Moderatorer: lille pote, TC, Katie

Svar
Brukeravatar
auusee
Vært her en stund
Vært her en stund
Sted: Molde

Katt som tar ekorn!

Legg inn av auusee » tor jul 12, 2007 11:03 pm

Heisann
Lenge siden jeg har vært her inne på forumet, men nå har jeg altså et spørsmål!
Jeg har en kastrert hankatt på ca. 1 år og 2 mnd.
Han er sånn ca. utekatt, dvs, han er inne veldig sjeldent!
Men så til spørsmålet: Han har drept to ekorn! Eller en av dem ble bare skadet, men vi måtte avlive det. Er det normalt at katter tar ekorn, eller er Ludo litt gal? Synes det er så dumt at han tar ekorn, jeg hadde trodd at ekorn kunne springe lett fra katter, men tydeligvis ikke!

Takknemlig for alle svar
- Åse

Brukeravatar
lille my
Superskravler
Superskravler
Sted: Rogaland
Kontakt:

Legg inn av lille my » fre jul 13, 2007 9:42 am

Det er nok ikke det mest vanlige byttedyret, men det er ikke helt umulig at han kan fange de. Jeg har selv hatt katter som har kommet med både ekorn og hare og lagt foran døren slik at vi skal se det. De har jo minst 5 måltider i en slik sværing :lol:

Jeg tror igrunnen ikke at katten klarer å fange hverken hare eller ekorn som er frisk. Det er de alt for kjappe til. Så det må ha vært et eller annet galt med de, enten de er skadet eller er syke. Da har de ikke så mye å stille opp med når en jaktsyk katt er på tur :lol:
Lille My, Simba og Nala - mine gullklumper<3

Brukeravatar
lille-lola
Kjent fjes
Kjent fjes
Sted: stavanger

Legg inn av lille-lola » fre jul 13, 2007 9:57 am

jeg syns det var svinekkelt når katten min tok en levende mus inn i huset, hu passet godt på den og den fikk ikke løpe rundt, men hadde hu kommet med en hare eller et ekorn hadde jeg svimt av, selv om de hadde vært døde:S er ikke så glad i sånne ting jeg, hehe

men nå har jeg bare innekatter igjen, og tror d skal forbli sånn ja...
BildeBilde

Brukeravatar
lille pote
Superskravler
Superskravler
Sted: Drammen

Legg inn av lille pote » fre jul 13, 2007 1:28 pm

er nok ganse så normalt ja. katter er jegere og de er flinke til å jakte. Kattene jeg har hatt gjennom oppveksten har tatt med seg både døde fugler og døde mus hjem.. Selv om jeg alltid syntes synd på dyrene som ble drept ¨å er det naturens gang...
Life widought animals,are not a life at all...

Brukeravatar
Marie B
Kjent fjes
Kjent fjes
Sted: Sør-Trøndelag

jakte på dyr

Legg inn av Marie B » lør jul 14, 2007 10:47 am

Markus er bare 3 måneder enda, men jeg venner han så smått til å være på verandaen i lag med meg. motiverer meg for å få døde/halvdøde mus inn i stua :? 8)
"Alle skapninger er like mye verd"

Brukeravatar
lille-lola
Kjent fjes
Kjent fjes
Sted: stavanger

Legg inn av lille-lola » ons jul 18, 2007 8:50 am

sånt er sikkert greit for de som tåler det, men når katten min kom inn med en levende mus så sto jeg i sofaen og hylte mens jeg måtte sende sønnen min for å vekke mannen i huset så de fikk fjernet den, jeg var helt dårlig, hehe..

hadde d vært et større dyr tror jeg seriøst jeg hadde svimt av. men nå har jeg bare innekatter.
BildeBilde

Svar