Annonser:

Ny hjemmeside til ditt dyr, kennel eller firma?

Gå til QT Systems

-----------------------

Bli fadder og gi et barn en ny sjanse

Bli fadder

Kloring på sofa!

Katteforum hvor du kan diskutere alt som har med katter å gjøre.

Moderatorer: lille pote, TC, Katie

Kloring på sofa!

Innlegg vigdis » Man Des 11, 2006 10:32 am

:) Hva skal jeg bruke for å få pusen min til å slutte å klore på sofaen? vi skal kjøpe ny sofa på nyåret å har ikke lyst til å få den ødelagt. Han har desverre fått klore på den gamle for den skulle kastes alike vell så har fådt lov i 1 år å klore på den :oops:
Vigdis
Brukerens avatar
vigdis
Fersking
Fersking

Innlegg Vetlajento » Man Des 11, 2006 10:57 am

Har du klorebrett til pusen? Det kjøpte eg, og då var det mykje artigare å klora på det enn å ødelegga sofaen tydeligvis! :D

Mange som seier at det kan fungere å bruke Cat Off elle ka det no e det heiter? Det har eg ingen erfaring med sjølv, men det kan vel vera verdt forsøket? :)
Bilde

Bilde
Brukerens avatar
Vetlajento
Gammel traver
Gammel traver

Innlegg NO_KONA » Man Des 11, 2006 11:12 am

Skal ikke være streng her men her har du nok deg selv å takke..
Hvis katten har fått lov til noe før og plutselig ikke får lov framover så blir det ikke rett,viktig å sette klare grenser og holde seg til det.
Sånn,håper jeg ikke var for streng her nå da :)

Det jeg vil anbefale deg å gjøre framover nå er å venne katten på at den ikke får lov å klore i sofaen dere har nå,istedet for å begynne når nysofaen kommer,tror nesten jeg kan garantere at det da vil bli klort ivei.
Si strengt nei,jag den ned fra sofaen og i ytterste konsekvens gi den en vannsprut fra en spruteflaske.
(da forbinder katten det gale den gjorde med vannet og ikke deg).

Hva slags sofa har dere nå og hva skal dere kjøpe forresten ?
Hvis dere har stoffsofa nå og kjøper skinnsofa så er det jo ikke sikkert katten vil klore. Har selv to katter som har forsøkt seg på en stol som var i stoff men som jeg nå har trukket om i skinn,og den hater de :lol:

Lykke til :D Få høre hvordan det går framover da vel ?
(om jeg nå ikke skremte deg helt bort her i starten av innlegget mitt da :lol: )
Brukerens avatar
NO_KONA
Superskravler
Superskravler

Innlegg lille my » Man Des 11, 2006 12:27 pm

Er enig med vetlajento og no-kona. Har han fått den vanen å klore på sofaen er det veldig vanskelig å vende han fra de. Det med skinn har jeg også erfart at ikke er så veldig populært som kloremøbel. Vi har skinnsofa og to skinnstoler, disse rører de ikke. Men så har vi noen stoler som er trukket i stoff, disse er veldig greie å bruke som kloremøbel. Disse er så gamle at vi gidder ikke bry oss om de bruker de til å klore litt, så lenge skinnsofaen og stolene får stå i fred. Mine katter er mye ute så det virker som de ikke har det helt store behovet for å klore når de er inne. Men av og til er det greit å strekke seg ut oppover en stol :wink:

Men dersom du ikke har et klorestativ ville jeg nok kjøpt et.
Lille My, Simba og Nala - mine gullklumper<3
Brukerens avatar
lille my
Superskravler
Superskravler

Innlegg Vetlajento » Man Des 11, 2006 1:03 pm

Eg kjøpte et veldig billig et hjå ellos! E kjempelite, men ho Milli stortrives med det! 199 kr kosta det! GENIALT! Og den leikemusa som hang på vart sundriven på eit blunk! Har mange rimelige klorestativ på http://www.ellos.no
Bilde

Bilde
Brukerens avatar
Vetlajento
Gammel traver
Gammel traver

Innlegg lille pote » Søn Des 17, 2006 1:11 pm

det er nok litt dumt å la katten din får lov til å klore på den gamle soffaen,tror ikke katten din vil skjønne at han ikke får klore på den nye soffaen når den kommer.. Katter er ofte slik at de klorer på møbler,det er litt dumt men de har klør som trengs å kvesses ned. Man kan evt. bruke en kloklipper slik at det ikke går ut over inventaret så innmari. Eller kan man kjøpe noe på zoo senter hvor det ser ut som en planke man skrur på veggen der hvor katten kan kvesse sine klør,.
Life widought animals,are not a life at all...
Brukerens avatar
lille pote
Superskravler
Superskravler

Innlegg NO_KONA » Ons Des 27, 2006 6:47 pm

la oss få høre hvordan det går da vel ? :)
Brukerens avatar
NO_KONA
Superskravler
Superskravler

Innlegg vigdis » Ons Des 27, 2006 11:14 pm

:D Ja skal si i fra når den nye sofaen er i hus,vi har tenkt å kjøpe skinn/hud og det er ikke kattene så glade i.
Vi hadde ikke plass til klore/klatrestativ der vi bodde mens pus var liten,men har flytta og fått større plass nå så har klatrestativ til han,men han er ike så glad i det. Han er ute å kvesser klørne på trærne nå så det blir ikke så mye kloring på sofan. :)
Vigdis
Brukerens avatar
vigdis
Fersking
Fersking

Innlegg NO_KONA » Tor Des 28, 2006 5:46 pm

Godt å høre at det har ordnet seg så langt da :D
Får håpe det fortsetter også,ja la oss få høre hvordan det går :)
Brukerens avatar
NO_KONA
Superskravler
Superskravler

Innlegg vigdis » Tir Jan 02, 2007 5:33 pm

:D Vi har i dag kjøpt ny sofa og den er i microfiber og han i butikken sa at katter ikke likte slike stoff for de fikk støt av det grunnet de små håra som er mellom neglene på potene. Får se hvordan det går når den er i hus :lol: det er ingen tråer å få tak i på den da. :)
Vigdis
Brukerens avatar
vigdis
Fersking
Fersking

Innlegg NO_KONA » Søn Jan 07, 2007 1:30 am

ang. microfiber og støt så kan jeg skrive under på at det stemmer..
kjøpte meg fire puter før jul og nå er de på tur ut døren igjen her,vi får så støt av dem at resten av familien NEKTER å bruke dem :lol:

Håper det går bra med katten og kløningen.
En annen ting ang. microfiber er at hvis jeg var deg ville katten ikke fått lov å være i sofaen i hele tatt,vanskeligere å få bort flekker som setter seg lett feks. om katten ikke er helt ren på labbene.

Lykke til :D
Brukerens avatar
NO_KONA
Superskravler
Superskravler

Gå til Generelt Katteforum

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

{RUN_CRON_TASK}
Innholdet og designet på denne siden er beskyttet i henhold til norsk lov om opphavsrett. Kontaktperson: Tonny Kluften.
Annonsere? - Om Dyresiden.no - Kontakt - Bytt startside - Legg til i favoritter - Link til Dyresiden.no - Privacy Policy
Design og publiseringsløsning fra QTSystems