Kattefôr og kostplan

Foring og ernæring hund.

Moderatorer: lille pote, TC

Svar
lurssi
Fersking
Fersking

Kattefôr og kostplan

Legg inn av lurssi » ons jun 13, 2012 5:24 am

Heisann!

Er helt fersk, så tenkte bare å spørre noen som kanskje vet det;

Hvordan skal fòringsplanen til katten være? vet det kommer litt an på. men er snakk om ei godt voksen katt på ca 7-8-9 år (var løskatt før jeg fikk henne, så vet ikke helt nøyaktig. (har hatt henne i 5 år), og da hun ble chippet sa dyrelegen at hun var mellom 2 og 3 år.
Hun har alltid tilgang til vann og tørrfòr, men hun får også våtfor hver dag. Hun får så mye mat hun vil ha, men dette bare pga hun regulerer inntaket selv. er de siste 4 mnd hun har fått våtfòr, og har merket at hun har lagt på seg litt, men at både humøret, samt magen hennes har blitt bedre.

Noen som vet om jeg kan fortsette slik, eller om jeg må endre fòrplan til henne ?

Fyller i en halv boks med våtfor hver dag, og hun har alltid tørrfor og vann tilgjengelig.

På forhånd takk

Brukeravatar
lille pote
Superskravler
Superskravler
Sted: Drammen

Re: Kattefôr og kostplan

Legg inn av lille pote » lør jun 16, 2012 1:55 am

Hos oss har vi alltid tørrfòr stående fremme. Gir bløtfòr til middag ved siden av. Katter liker å ha mat til enhver tid og trenger ikke akkuratt ha fòrplan til de slik som man har med hunder. De er flinke til å regulere når de selv er sultne. Ville nok gjordt som du har gjordt til nå og basert meg på å ha tørrfòr som grunnfor,heller bruke bløt til kos om du vil skjemme pusen din litt mere bort med noe ekstra godt å spise.
Life widought animals,are not a life at all...

Svar