Hund og katt?

Foring og ernæring hund.

Moderatorer: lille pote, TC

Svar
Dorthe
Fersking
Fersking
Sted: Bodø

Hund og katt?

Legg inn av Dorthe » søn nov 06, 2005 4:55 pm

Hei du som leser dette!
Jeg og min familie ha tenkt og skaffe oss hund og vi har en katt fra før, vil ikke ta valget med og gi bort katten var, så jeg lurte på om det er noen her som har hund og katt i samme hus? Og går de godt over ends? Er det noen som har opplevd at de krangler og lager full holei? :oops:
Håper noen kan svare meg på mitt spørsmål!

Hilsen en som venter på svar!
Dorthe lie strømseth

Brukeravatar
Zun9wa
Moderator
Moderator
Sted: Møre og Romsdal
Kontakt:

Legg inn av Zun9wa » søn nov 06, 2005 7:02 pm

Dere må bare prøve og se hvordan det går.
De fleste går kjempebra sammen sålenge de blir vandte med hverandre etterhvert.

Om de ikke går sammen så synes jeg at dere heller burde droppe hunden, istedetfor å bytte ut katten med hunden.

Dingle2
Fersking
Fersking
Sted: Bodø
Kontakt:

Legg inn av Dingle2 » søn nov 27, 2005 7:15 pm

Okey tusen takk for svar, ja vi får prøve og se hvordan det går :roll: Men vil ikke bytte ut hunden hvis di ikke går over ends.. :cry: Jeg kommer til og bli glad i hunden.. Men , men.. Det har ikke skjedd enda..

Hilsen meg som er veldig leij meij, fordi jeg ikke vil bytte ut hunden hvis hunden og katta ikke går over ends :cry:
Dorthe Lie..

Balder
Fersking
Fersking

Legg inn av Balder » søn jun 25, 2006 9:04 am

Lettere å få en hund i et kattehjem enn ei katte i et hundehjem... Vi hadde 7 katter da vår hund kom til oss som 1 åring... Noen var redde andre sinte, men så gikk det ca 2 uker og etter det har alle vært venner... :)
Blanding av hummer og kanari

Hoyst_87
Fersking
Fersking
Sted: Hamar/Aurland
Kontakt:

Legg inn av Hoyst_87 » man jun 26, 2006 8:41 am

Så lenge hunden er valp når den kommer, og den får klar beskjed om at katten er sjef, så pleier det å gå bra.

Dersom den prøver å leke med/plage katten, så la gjerne katten ta litt igjen dersom den ikke liker hunden helt. Da lærer hunden veldig fort at 'oioi, den her skal man ikke erte på seg'. Og så gjør den heller ikke det senere.
Selvfølgelig skal ikke hunden være direkte redd katten, men den skal ikke se på den som noe leketøy. Så sett klare grenser der.
Vil da også ikke anbefale å kjøpe pipeleker eller noe sånt, da den etterhvert kan forbinde det med katten, og jakte på katten i stedet for pipelekene.

Hm. Det var vel det meste jeg vet om katt-hund forhold. Men lykke til iallefall! Det er mye verre når man får katt inn i huset og har hund fra før! :P
Astrid
<3 rottene mine: Mike, Tassen, Waylon, Askepott, Drucilla, Maji, Neñe, Kija og Deana <3

brona03
Fersking
Fersking
Sted: hov
Kontakt:

Legg inn av brona03 » tor jul 06, 2006 3:20 pm

hei.jeg har selv en hund og 8katter.har egentlig bare 4 katter selv men den ene fikk kattunger.her i huset har det aldri vært no problem med det der.tok i mot en kattunge nå for ellers hadde den blitt avlivet og det var kvesing mellom henne og hunden i kanskje 1 dag men neste dag låg de å kosa sammen.har sett at det er mange inne her som lurer på åssen det og det dyret går sammen,og jeg har svaret for mange av dere.jeg har altså 3 hamstere,en hund,8katter,og 1 fugl,snart 2, i samme hus og alle går veldig bra overens.lykke til.hvis de er litt bustine mot hverandre så bare la dem ordne opp selv.er jo egentlig best hvis hunden er vant til katter eller motsatt da vettu,men her som sagt gikk det veldig fint.kan oxo si at hunden min er en husky så da vet du det.
kristin odnæssveen

Svar