Skryt til Specific

Foring og ernæring hund.

Moderatorer: lille pote, TC

Svar
imme
Fersking
Fersking
Sted: litt over alt

Skryt til Specific

Legg inn av imme » søn okt 16, 2005 1:29 pm

Jeg vil bare komme med litt skryt til foret specific.

Jeg har ei blandings tispe, shæfer/border collie, som har slitt med dårlig matlyst og EKSTREM røyting over en periode..jeg har prøvd mange for,men har aldri funnet ett som passet henne.. Har vært innon eukanuba,royal canin labb og noen fler.. eukanuba og RC er jo annerkjente merker som egentlig skal være veldig bra,men jeg har ikke vært noe fornøyd i det hele tatt med disse to.. RC fikk hunden min diare av,selv om jeg er veldig nøye med å tillvenne ho foret over en lang periode før jeg går helt over til å bare gi ho det nye.. Ho spiste bedre når ho fikk RC enn da ho fikk eukanuba og labb,men kunne jo ikke fortsette med det foret nåe ho blei sjuk av det..
Eukanuba ga ho tørr hud og ho røyta enda verre! Har også høret rykter om att denne produsenten bruker dødt kjøtt i sine produkter..noe jegikke vil fore hunden min med uansett..

Helt tilfeldig under letingen for å finne ett nytt for svippet jeg innom dyrebutikken på fjellet i Holmestrand... Jeg så att de solgte specific, jeg hadde aldri sett eller hørt om foret før da. Jeg fortalte den hyggelige og veldig service innstilte damen i butikken om hvordan "ståa" var.
Ho annbefalte meg specific og ett medlemskap i den butikken som ga med prosenter på vetrinær tjenester,for og kosttilskudd.

Jeg tenkte at jeg fikk kjøpe en 7 kilos sekk for å teste ut om dette var noe å satse på. Det svei i lommeboka mi, men jeg tenkte:ALt for hunden min.
Det var smaks garanti på foret så jeg kunne komme tilbake å få erstattning om ho ikke likte det.

Etter en uke på specific så jeg STORE forandringer på pelsen hennes.
Etter to uker var pelsen blitt FLOTT. Nesten helt uten tugger og blank som bare det!
Ho har hatt litt problemer med at ho er litt stiv, noe som ikke er så rart i en alder av 8 år,men ho er fortsatt like aktiv som om ho bare var 2!
Sivheten merker vi ikke noe til lenger og hele hunden virker mye mer tilfreds.
Før specific kunne ho bruke flere timer på å få i seg en porson,men nå kaster ho seg over maten og eter som en sulten ulv!
Ho rett og slett elsker specific..ett dyrt for,men det er verdt det hvis det er det som må til forat ho skal ha det bra.
All skryt til dette foret! Absolutt å anbefale
Du setter ingen spor der andre har trådd før deg

Brukeravatar
Cuba
Gammel traver
Gammel traver
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Cuba » søn okt 16, 2005 3:18 pm

Så flott at du har funnet ditt (eller hundens) drømmefôr :wink:
Som du sikkert har fått erfare så er det store forskjeller fra hund til hund hva de tåler av fôr.

imme
Fersking
Fersking

Legg inn av imme » søn okt 16, 2005 5:09 pm

Cuba skrev:Så flott at du har funnet ditt (eller hundens) drømmefôr :wink:
Som du sikkert har fått erfare så er det store forskjeller fra hund til hund hva de tåler av fôr.
Ja det er veldig forskjellig.. har merket det på de andre hundene mine oxo.
Den ene jeg hadde fikk jeg ikke til å spise annet enn pedigree fra matbutikken..uansett hvor mye jeg prøvde å få han til å spise annet og bdre for..
de er alle forskjellige ja.. hver sin smak..hehe..
det viktigste er jo at de fungerer på det foret de spiser mener nå jeg.. så da får det bare koste hva det koste vil.. specific er dyrt..men men..

Brukeravatar
Cuba
Gammel traver
Gammel traver
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Cuba » søn okt 16, 2005 6:17 pm

imme skrev:
Cuba skrev:Så flott at du har funnet ditt (eller hundens) drømmefôr :wink:

det viktigste er jo at de fungerer på det foret de spiser mener nå jeg.. så da får det bare koste hva det koste vil.. specific er dyrt..men men..
Helt enig med deg.

Brukeravatar
TC
Superskravler
Superskravler

Legg inn av TC » søn okt 16, 2005 7:37 pm

Hva er dødt kjøtt?

Bruker specific dermil, og det har fungert veldig bra! Er litt dyrt, men det viktigste er jo at hundene ser ut til å fordøye det godt.

imme
Fersking
Fersking

Legg inn av imme » man okt 17, 2005 9:33 pm

TC skrev:Hva er dødt kjøtt?

Bruker specific dermil, og det har fungert veldig bra! Er litt dyrt, men det viktigste er jo at hundene ser ut til å fordøye det godt.
Dødt kjøtt er kjøtt fra sjøl daua dyr..
Så bra at du også er fornøyd med dette foret..

Svar